wtorek, 11 listopada 2014

Pierogi z serem

Co powiecie na słodki obiad ? :)  Czyli pierogi z serem białym na słodko. Smaki mojego dzieciństwa. Takie pierogi zawsze serwowała mi moja babcia, dziś odważyłam się zrobić je sama, a dziki filmikowi Ivki pierogi nie tylko świetnie smakują ale też ciekawie wyglądają.  



      
      Składniki na ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 szklanka gorącej wody
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta soli

    Wykonanie ciasta:
  1. Do miski przesiewamy mąkę do której stopniowo wlewamy gorącą wodę i dodajemy szczyptę soli. Składniki mieszamy. 
  2. Następnie dodajemy jajko i olej. Wyrabiamy elastyczne i gładkie ciasto.

     Składniki na farsz:
  • 500 g mielonego twarogu
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 jajko

     Wykonanie farszu i              pierogów:
  1. Wszystkie składniki wrzucamy do miski i bardzo dokładnie mieszamy.
  2. Ciasto dzielimy na pół. Jedną jego cześć wkładamy do miski i przykrywamy wilgotną ściereczką, a drugą połowę ciasta rozwałkujemy na grubości ok. 1,5 mm, W razie potrzeby stolnice podsypujemy mąką. 
  3. Szklaną albo okrągłą foremką wykrawamy krążki. Na środek każdego nakładamy łyżeczkę farsze, a następnie sklejamy brzegi pierogów.
  4. Pierogi gotujemy we wrzącej, osolonej wodzie, przez około 2 minuty od wypłynięcia na powierzchnię   
Smacznego :)





 W Farszu Niepodległości 2014 udział wzięli:

Mateusz, bez bloga, zdjęcie TUTAJ
Bożena z Moje Domowe Kucharzenie
Filip, bez bloga, zdjęcie TUTAJ
Marta, bez bloga, zdjęcie TUTAJ
Joanna z Różowej Kuchni
Laura z Cafe Babilon

Paweł i Magda z Chleby
Iza ze Smaczna Pyza
Raven z Gotuj z Blue Raven

Ula z Kuchni na wzgorzu
Danusia z Moje wypieki i nie tylko
Anita i Inni z Nerds kitchen
Marcin z Czwartej dekady
Grażyna z Grazyna gotuje
Dorotka z Moje małe czarowanie
Kasia z Baby do garów !



17 komentarzy:

  1. Ale cudne pierogi, też robię takie wachlarzyki. Pamiętam z dzieciństwa, do tych pierogów moja Mama podawała zupę "dziadowską" (kartoflanka z zasmażką). To było pyszne. Połączenie zupełnie przeciwstawnych smaków. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są piękne, farsz, który bardzo lubię, takie moje kolejne, kulinarne wspomnienie z najmłodszych lat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne Ci wyszły:) ja do takich dodaję jeszcze jakieś owoce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo fajny pomysł, następnym razem dodam owoce :)

      Usuń
  4. Brawo! Wyszły Ci piękne! Czyżby uczeń prześcignął mistrza? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam pierożki :-) a jak pięknie Ci wyszły. Wpraszam się na obiad :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale piękne !! zdecydowanie zaserowowałaś mi powrót do smaków dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Farsz Niepodległości, ale super nazwa :)))
    Pierożki wyszły Ci tak śliczne, że nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O mniam, mniam :) jakie śliczne i pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach pierogi! nikt nie robił takich jak babcia:) aż ślinka pociekła!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniałe pierożki. i takie piękne Ci wyszły!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne pierożki. Z takim farszem jeszcze nie jadłam, może czas to zmienić?

    OdpowiedzUsuń
  12. pięknie ulepione! masz smykałkę!

    OdpowiedzUsuń